Latvijā (un citās Eiropas valstīs) spēkā esošie normatīvie akti nosaka – veicot kravu pārvadājumus ar transportlīdzekļiem, kuru maksimāli pieļaujamā pilnā masa, ieskaitot piekabi vai puspiekabi, pārsniedz 3,5 tonnas, vai arī pasažieru pārvadājumus ar transportlīdzekļiem, kuru konstrukcija un aprīkojums ir piemērots vairāk nekā deviņu personu pārvadāšanai (ieskaitot vadītāju), šofera braukšanas un atpūtas laiks ir jāuzskaita, izmantojot reģistrācijas kontrolierīci – tahogrāfu. Gan ceļu satiksmes drošības, gan citu apsvērumu labad ir vēlme šo uzskaiti padarīt arvien precīzāku, un tehniskais progress to ļauj arī ieviest dzīvē.
Transportlīdzekļu apkalpes locekļu darba laika organizēšanas, ievērošanas un uzskaites noteikumi